Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test in premiera cu noul Renault Clio 1.2 TCE EDC 2014- Rafinament si costuri mici

Spunem cel mai bun pentru ca masina de fata este de fapt versiune de top a celor de la Renault in acest segment.

De vina pentru aceste vorbe este noul motor TCE de 1.2 litri care dezvolta o purtere maxima de 120 CP si la fel de noua transmisie EDC care este construita de germanii de la Getrag.

Cand Renault a pus fata in fata acest motor de generatie noua si una dintre cele mai bune transmisii cu dublu ambreiaj din lume, rezultatul este de-a dreptul admirabil.

DE CE CLIO 2014 si DE CE TCE+ EDC?

La aceasta intrebare cu siguranta se gandesc multi clienti care au fost obisnuiti pana acum sa aleaga cu ochii inchisi doar masinile Renault echipate cu motoarele diesel dCI.

Ei bine acum in 2014 Renault schimba tactica si ofera in gama un nou propulsor pe benzina de 1.2 litri, un motor care si-a facut aparitia in urma cu mai bine de doua decenii pe modelul Twingo, insa care acum a suferti atat de multe modificari incat putem spune ca avem de fata o motorizare complet noua.


Daca ne uitam la acest 1.2 TCe nu putem sa nu observam faptul ca Renault a trecut la injectia directa pe benzina, la o supraalimentare de ultima generatie si la un sistem de distributie pe lant care este garantat pe viata.

Aceste ingrediente fac din noul Clio IV TCe o masina care nu doar ca are sanse sa concureze de la egal modele precum Peugeot 208 sau VW Polo, ci care ridica stacheta in acest segment fie prin tehnologia oferita fie prin gama de preturi corecte.

CUM SE CONDUCE UN CLIO TCE?


La aceasta intrebare este relativ greu de raspuns pentru ca feeling-ul dat de noua platforma tehnica a lui Clio IV coroborata cu puterea motorului TCE fac din acest automobil unul nu doar agil pe sosea, ci chiar sportiv.

Sa atingi 100 de km/h in doar 9.4 secunde cu un motor de 1.2 litri nu este putin lucru in prezent cand toate masinile devin din ce in ce mai grele din motive de siguranta si motoarele din ce in ce mai mici.

Renault ofera 120 CP si 190 Nm pe acest TCe motor care este capabil sa duca noul Clio pana la o viteza maxima de 200 km/h in deplina siguranta.

Conform producatorului noul Clio consuma in mediul urban doar 6.6 litri, insa traficu Bucurestean ne-a permis sa afisam un consum real de 7.7 litri pentru fiecare 100 de km. Aceasta cifra este realmente socanta daca tinem cont ca nu am condus modelul economic, iar traficul nu a fost relaxant.

Consumul minim realizat de noi in mediul extraurban a fost de 5 litri, cifra care este foarte buna in aceasta clasa de putere.

Dinamica lui Clio ne face sa uitam aproape de fiecare data puntea spate semirigida, un alt motiv pentru vivacitatea lui Clio fiind si greutatea la gol doar de 1065 kg.

Da! O masina de 120 CP cu o greutate la gol de aproape 1.06 tone anunta un raport de 8.8 CP/kg, cifra demna de masinile sport din anii 90.

CONCLUZIE


Noul Clio este o masina extraordinara atunci cand este echipata cu motorul diesel dCI de 90 CP, insa cand are sub capota motorul pe benzina 1.2 TCe de 120 CP aceasta devine realmente o masina cu reale pretentii sportive. Cutia de origine germane schimba rapoartele elegant, iar consumul mediu sub limitele clasei fac din acest model o masina dezirabila.

Mai ramane doar pretul de achizitie relativ mare al versiunii testate, pret care rivalizeaza clar cu oferta celor de la VW sau Peugeot.

PRO

Pret de achizitie

Motor pe benzina puternic si economic

Distributie pe lant

Cutie EDC made in Germany

Dinamica demna de masinile sport

CONTRA

Toate dotarile interesante sunt optionale

Acces locuri din spate

Margine inalta de incarcare portbagaj

Garda la sol extrem de mica  

Pret mare al masinii testate

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente