rss

Test in RO cu noua Honda Insight 1.4 IMA 98 CP

Constructorul japonez Honda se prezinta in aceste momente drept unul dintre cei mai avantgardisti constructori de automobile hibride din lume.

Test in RO cu noua Honda Insight 1.4 IMA 98 CP

Inapoi in viitor, Episodul III Poveste celor de la Honda incepe in urma cu 15 ani cand acestia au lansat pe piata modelul Honda Insight, o compacta Civic care a beneficiat de o propulsie hibrida.


De fapt in afara de renumitul GM EV1 care a constituit prima masina electrica din lume insa care a fost sortita esecului ( vezi filmul Who Killed the Elecrtic Car), Honda a fost realmente primul constructor care a comercializat in masa o masina hibrida.


Aceasta a fost de altfel prima masina care a beneficat de sistemul IMA ( Integrated Motor Assist) sistem care coordona functionarea simultana sau separata atat a propulsorului pe benzina cat si a celui electric.




Timpul a trecut si Honda nu a stat pe loc in fata celor de la Toyota care produc in masa renumitul Prius, singurul hibrid care poate sa functioneze singur in modul electric, raspunsul lor fiind Civic Hybrid si acum Insight.


Insight vs Prius


Din punct de vedere tehnologic Honda Insight este oarecum inferior tehnologic Toyotei insa japonezii de la Honda au pus problema in alt mod. Toyota Prius costa undeva in jurul a 26.000 euro cu TVA inlcus iar acest Insight doar 20.000 euro. Diferenta de pret este sesizabila imediat la capitolul gadeget-uri, insa optional si acest Insight poate sa fie echipat cu dotari de top.



O alta caracteritistica de baza a noului Insight este variabilitatea habitacului, inginerii japonezi reusind sa realizeze un set de baterii destul de compacte pebtru a fi montate inteligent sub roata de rezerva.


Cel mai mare beneficiu al noilor baterii este posibilitate rabatarii fractionabile a banchetei din spate. Astfel, daca comparam Insight-ul cu Civic-ul Hybrid reiese clar un spatiu al portbagajului superior masinii din acest test.


Coportament rurtier Honda Insight este o masina destinata utilizarii preponderent in mediul urban unde consumul de benzina se situeza la un nivel extrem de mic de aproximativ 6.5 litri cu aerul conditionat pornit.




Acest consum a fost realizat in Bucurestiul nostru foarte aglomerat. In mediul extraurban Insight se descurca admirabil, insa lipsa de putere a motorului pe benzina este imediat sesizabila cand se realizeaza depasiri in plaja de turatii de 80-120 km/h. Chiar si asa, Honda Insight se descurca admirabil datorita interventiei prompte si eficienta a motorului pe benzina care afiseaza un moment motor foarte bun.


Eficienta Hibrida made by Honda


Cand se ruleza in mediul urban inginerii Honda au echipat acest Insight cu un nou program de functionare a sistemului IMA, sistem care este activ doar daca actioneaza un buton verde montat in stanga plansei de bord. Acesta ridica la maximum gradul de eficienta a sistemului IMA, oprind motorul cand se stationeaza. Mai mult compresorul instalatiei de aer conditionat este conceput sa ruleze eficient chiar si cand motorul pe benzina este oprit.


Un alt salt considerabil al noului Insight este echiparea sa cu noua transmisie CVT cu 7 rapoarte prestabilite, cutie de viteze care permite motorului sa nu depaseasca 2.500 rpm in oras, dar si sa ofere o viteza de croaziera comfortabila pe autostrada la 125 km/h.


Consumul mediu realizat pe autostrada Soarelului a fost de 5,7 litri cu instalatia de aer conditionat pornita. Astfel, noul Insight a consumat doar un sfert de rezervor pe parcursul a 270 km, un sfert de rezervor care are doar 40 de litri.


Costuri Honda este un specialist recunoscut in realizarea de motoare pe benzina, propulsorul de 1,3 liri fiind foarte economic chiar si cand se mareste viteza de deplasare.


Acest motor este unul eficient si datorita faptului ca merge cu cea mai proasta benzina din Romania, cea de 95.




Autor: Al
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive honda insight 2012, drive test insight ima, consum real insight, performante, consum real, motoare, distributie lant, pret achizitie, spatiu interio, volum portbagaj, tren de rulare, garda la sol, calitate de fabricatie, cutie de viteze, pro si contra, avantaje, dezavantaje, probleme, retea service, pret romania, oferte importatori

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 27.08.2009 | 04:57 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 27.08.2009 | 04:57 EEST

  Insightpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina + E
CAPACITATE (cmc)1399
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)98/5800
Moment motor (Nm/rpm)121/4500
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4395
LATIME C(mm)1695
INALTIME(mm)1425
GREUTATE (kg)1276
PERFORMANTE V Max (km/h)182
0-100 km/h (secunde)12.3
Consum Mediu (litri)4.5
PRET fara TVA (euro)18.100
cu TVA (euro)-------
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor7
Reprize5
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST