rss

Test in Romania cu noul Renault Koleos 2.0 dCI 2014-O masina ideala pentru soselele noastre

Alianta Renault-Nissan a dat nastere in urma cu ceva vreme a unei masini suprinzatoare, un SUV modern care se produce in Coreea de Sud.

Test in Romania cu noul Renault Koleos 2.0 dCI 2014-O masina ideala pentru soselele noastre

Numele sau este Renault Koleos si este de fapt versiunea Europana a modelului Samsung Motors QM5, o masina dedicata pietei din Coreea de Sud, loc unde se si produce cu succes.


Lansata oficial in urma cu ceva vreme modelul Samsung avea sub capota o motorizare pe benzina de origine un 4 in linie de 2.5 litri si 170 CP, aceelasi motor care echipa si vechiul Nissan X-Trail. Masina pentru Asia a avut un succes de proportii chiar si pe piete precum cea din Federatia Rusa mare consumatoare de modele SUV pe benzina.



Versiunea pentru Europa este in schimb complet diferita pentru simplu fapt ca un Renault trebuie sa se adreseze unei alte clientele in comparatie cu un model Nissan.


CAROSERIE 


Noul Koleos 2014 este un SUV in toata puterea cuvantului, respectiv are o caroserie spatioasa si extrem de bine gandita pentru comfortul pasagerilor iar nivel de echipare este mult peste media concurentei germane.


Inca din primii km nu putem sa nu observam faptul ca acest Renault are o tenta de masina premium, atat din punct de vedere al calitatii de fabricatie cat si al feeling-ul general de masina cu pretentii.



Comfortul interior este mult superior orcarui model Renault din actuala gama pentru Europa, pasagerii fiind inconjurati de tehnologie de ultima generatie si un know-how francez de cea mai buna calitate cand vorbim de comfort in general.


Masina aceasta nu arata premium deloc, insa dispune de multe elemente tipice intalnite doar la masinile cu pretentii din aceasta clasa, masini care au preturi de achizitie mult peste 40.000 euro.


CALITATE DE FABRICATIE 


Noi cei de la Autolatest am privit toate masinile la acest capitol din doua puncte de vedere, cel al calitatii de fabricatie (asamblarea in general) si cel al calitatii percepute ( materialele din care este construit interiorul), iar cand dam un verdict pentru Koleos masina aceasta castiga note foarte bune la ambele capitole.



Fiind un model produs in Coreea calitativ nu avem nici un repros la capitolul asamblare pentru ca toate masinile Coreea sau Japonia primesc note de top indiferent de producatorul lor.


Din punct de vedere al calitatii percepute Koleos se mandreste drept unul dintre cele mai bune SUV-un din segmentul sau datorita utilizarii de materiale premium in intreg interiorul. Plansa de bord este realizata totalmente din spuma poliuretanica de buna calitate asemenea fetelor de usi.


Tapiteria de piele este de aceasta data din piele nu din musamaua clasica denumita de anumiti producatori tapiterie de "piele".


Asadar, noul Koleos 2014 primeste note maxime la capitolul calitate in ciuda faptului ca masinile Renault nu au fost niciodata considerate premium.



MOTORIZARE dCI de 175 CP


Sub capota masina de fata primeste o motorizare diesel clasica dCI de doi litri care dezvolta o putere maxima de 175 CP. Motorul acesta se gaseste pe toate masinile Nissan cu pretentii si a demonstrat pe parcursul anilor ca este o motorizare extrem de fiabila chiar si cand masinile depasesc granita de 200.000 de km.



Versiunea testat de 175 CP este superioara motorizarii de 150 CP pentru simplu fapt ca cei 360 Nm reprezinta solutia mai buna atunci cand vorbim de o masina SUV cu o greutate la gol de peste 1.6 tone.


Cutia de viteze automata este una clasica si este produsa de compania japoneza Aisin, aceeasi care produce toate transmisiile automate pentru marcile japoneze precum Toyota, Lexus sau Nissan.



Aceasta schimba vitezele elegant fara a putea sa o numim o transmisie sportiva. Modul SPORT aduce turatii mari insa chiar si cu 175 CP nu putem spune despre Koleos ca este o masina sportiva.


Marele avantaj al transmisie automata de fata este consumul mediu de motorina mai mic chiar si decat cel al masinii echipate cu transmisia manuala clasica Renault.


Imaginea nu tocmai fericita a modelului Koleos este singurul impedimenit al masinii in castigarea unei pozitii importante pe piata din Europa.


Noi consideram ca nu doar imaginea este importanta pentru un automobil produs in 2014, ci chiar produsul in sine, calitatile sale si de ce nu capacitatea sa de a face soferul implinit. Iar Koleos este exact acea masina anonima care place inca din primii km realizati la bordul sau.



PRO


Dotari de top


Sistem R-Link eficient 


Calitate de fabricatie foarte buna


Suspensie comfortabila


Transmisie 4x4 de origine Nissan X-Trail


Spatiu interior mare


Motorizare dCI de 175 rafinata si economica


Distributie lant care nu se schimba


Cutie automata clasica extrem de eleganta in functionare


 


CONTRA

Valoare de revanzare


Pret relativ mare al versiunii de top


Depreciere mare in comparatie cu  modelele concurente




Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
#testkoleos2014, #testdriveautolatest, #testeautokoleos, test drive noul koleos, drive test renault kolos 2015, test consum kolos, test in premiera kolos 2014, motor dci kolos, distributie lant kolos, garda la sol koleos, cutie aisin kolos, transmisie 4x4 koleos, koleos coreea, samsung qm5, 0-100 km/h, pret achizitie koleos 2015

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 21.01.2015 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 21.01.2015 | 12:00 EET

  Koleospct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1995
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)175/3750
Moment motor (Nm/rpm)360/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4520
LATIME C(mm)1865
INALTIME(mm)1695
GREUTATE (kg)1649
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.8
Consum Mediu (litri)6.6
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj9
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote9
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum9
Tractiune10
Franare9

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 8.12.2019 | 12:00 EET