rss

Teste de consum cu noul Renault Megane 1.6 dCI Energy 2012-1.400 de km cu un singur rezervor

Renault a lansat oficial in Romania gama Megane si Scenic cu noul motor diesel de 1.6 litri din seria eco denumita Energy. Cat de economic este un astfel de motor in comparatie cu ceea ce ofera concurenta vezi mai jos.

Teste de consum cu noul Renault Megane 1.6 dCI Energy 2012-1.400 de km cu un singur rezervor

Cat consuma un Renault Megane 1.6 dCI 2012?


La aceasta intrebare am dorit un raspuns clar si am pornit intr-un test de consum care a reprezentat parcurgerea a peste 1.400 de km la bordul noii masini a celor de la Renault. Rezultatul a fost unul cu adevarat suprinzator chiar si pentru echipa Autolatest, singura publicatie auto din Romania care efectueaza astfel de teste de consum.
Istoria Renault in producerea de masini economice


De fiecare data cand aduce vorba de masinile Renault toata lumea mentioneaza ca acestea sunt relativ ieftine la achizitie si ca ofere motorizari diesel extrem de economice. In cadrul acestui test nu o sa vorbim de masina propriu-zisa deoarece vedeta francezilor este noul lor motor diesel de 1.6 litri. Istoria motoarelor economice a inceput la Renault in anii 80 cand francezii au dezvoltat cea mai mare gama de motorizari diesel de pe piata.


Una dintre cele mai importante motorizari a fost diesel-ul de 2.1 litri care a fost montat pe modelele Renault 18 si Renault 21. Motorul acesta avea un consum foarte bun si in  versiunea aspirata fara turbo dezvolta o putere maxima de 80 CP. Cel mai bun diesel al Regiei Renault a fost motorul de 2.5 litri care avea o putere peste 120 CP.


Pentru a intege mai bine expertiza celor de la Renault in realizarea de motoare diesel trebuie mentionat faptul ca in acea perioad doar Mercedes si Fiat avea in oferta trei game diferite de motoare cu aprindere prin compresie. Opel avea un singur diesel asemenea celor de la VW care se mandreau doar cu un 1.6 litri care echipa atat gama Golf cat si Passat.


Anii 90 au vazut aparitia in gama celor de la Renault a noi generatii de motoare diesel printre care amintim doar propulsorul de 1.9 litri si rafinatul 2.2 litri. Acesta din urma avea sa echipeze pana in anul 2007 marele Renault Espace. Propulsorul de 1.9 litri a fost scos din programul Renault abia anul trecut dezvoltand o putere maxima 130 CP si 300 Nm.


Chiar si romaneasca Dacia Pick-Up avea sa fie ultima masina din grupul Renault care avea sa utilizeze motorul de 1.9 litri aspirat.


Pentru a avea o sansa reala in fata modelelor concurente la capitolul economie reala de combustibil Renault a dezvoltat la sfarsitul anilor 90 a unui nou motor care avea sa reprezinte din start un compromis deoarece scopul principal a fost sa se realieze o economie foarte mare de combustibil in detrimentul prformantelor rutiere.
Rezultatul s-a numit 1.5 dCI si reprezinta in continuare cel mai economic motor din segmentul diesel de 1.6 litri din lume.


Schimbare de strategie la capitolul motorizari


Cand vorbim de Renault si motoare economice nu putem sa nu amintim de propulsorul diesel de 1.5 litri dCI care in toate versiunile sale de putere reprezinta cel mai bun performer din segmentul sau. Fie ca a echipat un Clio III la 65 CP fie ca a echipat un model Laguna la 110 CP motorul de 1.5 litri diesel al celor de la Renault este cel mai economic motor din segment in ciuda eforturilor concurentei pe numele lor 1.6 HDI sau 1.6 TDI.


Pur si simplu daca conduci o masina cu aceasta motorizare si mergi cu ea corespunzator (turatii medii de peste 2.000 rpm) nu poti sa nu observi ca masina poate sa parcurga peste 1.000 de km cu un singur rezervor. Noi cei de la Autolatest am efectuat in anul 2005 un test de consum cu modelul Dacia Logan 1.5 dCI 65 CP (Citeste test-ul complet AICI) si am reusit sa parcurgem cu doar 50 de litri peste 1.400 km prin Romania.


La acel moment am fost blamati ca suntem platiti de catre cei de la Dacia si ca titlul test-ului "Locomotiva Industriei Auto Romanesti" suna prea comercial, insa anii au trecut si cei care sunt astazi la volanul unui astfel de model pot confirma ca motorul acesta este fenomenal cand vorbim de consum real de combustibil.


Sa consumi doar 3.8 litri pentru fiecare 100 de km cu o masina Euro 3 este un record pe care germanii inca se chinuie sa-l atinga chiar si cu motorizarile noi.


Totul despre noul 1.6 dCI Energy


La fel ca si in urma cu 7 ani Autolatest a dorit sa vada exact cat consuma noul motor diesel al celor de la Renault, motor care vine sa inlocuiasca vechiul 1.5 insa si 1.9 dCI. Rezultatul test-ului de anduranta s-a ridicat la nivelul asteptarilor, respectiv dupa parcurgerea a peste 1.350 de km prin Romania putem spune ca noul Megane echipat cu acest motor consuma in medie 4.3 litri la fiecare 100 de km.


Noul diesel se doreste sa fie unul cu adevarat revolutionar pentru acest segment deoarece 1.6 dCI este un propulsor complet prin simplu fapt ca dispune de cele mai noi tehnologii ale momentului unde amintim o noua injectie directa de motorina, un nou sistem common-rail.


Aceste caracteristici reprezinta de fapt tot ceea ce este mai bun in constructia de motoare diesel moderne, iar cireasa de pe tort este evident echiparea motorului cu o distributie pe lant care nu se schimba nici cand masina depaseste granita a 300.000 de km. Mai mult decat atat planul de revizii este clar superior modelelor concurente, costurile totale de operare al unui Renault Megane 1.6 Energy pe o perioada de cinci fiind semnificative mai mici decat cele ale motorului vechi 1.5 dCI.


Consum real de motorina


Toate testele de consum realizate de echipa Autolatest implica parcurgerea a peste 1.300 de km in Romania, distanta care benefeciaza de 300 km in regim de autostrada, 200 de sosele in zonele muntoase si restul pe campie si in cateva orase importante. Punctul de plecare al noului Megane este Capitala Bucuresti dupa care se ajunge in Arad si inapoi.


Aceasta distanta aleasa de noi ofera cel mai bun consum real atins de o masian moderna deoarece aceasta trebuie sa strabata toate formele de relif si se merge atat cu viteza maxima legala pe autostrada cat si vitezele clasice de 50 km/h in cele peste 100 de comune strabatute.


Consumul atins de noul Megaen cu motorul 1.6 dCI a fost de 4.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, cifra care la prima vedere nu este mare insa daca tinem cont de faptul ca in masina au mers trei persoane si bagajele aferente acesta este un adevarat record. Mai mult decat atat greutatea la gol de peste 1.4 tone a masinii constituie de asemenea un factor negativ insa chiar si asa masina a demonstrat o economei de combustibil mult peste asteptarile noastre.


In acest moment putem spune ca Renault Megane 1.6 dCI este cea mai economica masina din clasa compacta echipata cu motorizare diesel de peste 120 CP.


Comportamentul noului dCI Energy


La inceputul comercializarii motorului 1.5 dCI pe masina nationala Dacia cei mai multi soferi au condus acest model intr-un fel atat de daunator pentru motorizari si pentru consumul de combustibil incat multi s-au intrebat daca este rentabil sa achizitionezi un astfel de motor. Ei bine vechiul 1.5 dCI era un diesel de turatii care avea nevoie pentru un consum cat mai mic de o plaja de turatie care sa depaseasca granita a 2.400 rpm. Motorina proasta din Romania a fost inca un ingredient pentru care motorul a suferit la capitolul fiabilitate, EGR-ul se infunda iar rampa circulara Common Rail de la Delpy trebuia inlocuita.


Noul dCI Energy este un motor care vine sa concureze fara menajamente chiar si un 2.0 TDI de la VW insa are un consum de motorina mai mic decat cel al unui 1.6 TDI tot de la masinile germane. Pur si simplu este incredibil cum francezii au reusit sa construiasca un motor diesel care sa fie aproape la fel de performant asemenea unui 2.0 dCI in versiunea de putere entry-level insa sa consume in mod real mai putin decat performerul 1.5 dCI.


Comportamentul motorului este unui rafinat in orice plaja de turatie, iar pentru un condus economie nu mai trebuie sa aplica un stil de condus in care turatiile sa depaseasca 2.000 rpm. Sistemul de asistare al soferului doreste tot timpul o turatie cat mai mica iar consumul masinii in acest test unic a depasit toate asteptarile. Cu un singur rezervor am reusit sa parcurgem peste 1.300 de km fara sa tinem cont in unele cazuri ca suntem intr-un test de consum.


1.6 dCI Energy vs Concurenta


Capitolul concurenta este unul aparte in orice test de consum deoarece cifrele de consum ale masinilor modern sunt in mare parte la aceelasi nivel comparativ. De aceasta data Megane-ul dCI Energy a reusit sa consume in medie cu 1 litru mai putin decat este capabil un model 309 1.6 HDI, Hyundai i30 1.6 CRDI, KIA Ceed 1.6 CRDI, Ford Focus 1.6 TDCI, VW Golf 1.6 TDI sau Mercedes Clasa A echipata cu motorul diesel de cilindree mica.


Acest un litru inseamna atat de mult in actuala industrie auto care doreste consumuri cat mai mici incat noua celor de la Autolatest ne vine greu sa credem ca aceasta masina nu ar putea sa primeasca titlul de cea mai economica masina compacta din lume. Conform unor surse VW se pregateste deja sa dezvolte o versiune de top a motorului diesel 1.6 TDI care sa dezvolte o putere maxima de 130 CP pentru a concura acest noul dCI Energy, insa germanii stiu ca Renault are in teste acest motor capabil sa dezvolte o putere maxima de 160 CP si peste 360 de Nm.


Tot la capitolul concurenta trebuie sa amintim faptul ca masina de fata este un Megane GT-Line care primeste un tren de rulare sport si un echipament interior top of the line, detalii care anunta un pret de achizitie in medie cu pana la 5.000 euro mai mica decat ce ofera concurenta cu aceeleasi echipamente.


PRO


Motor diesel fenomenal, cel mai economic diesel din segment, putere mare pentru un diesel de 1.6 litri, rafinament superior vechiului 1.5 dCI, consum mai mica decat al vechiului 1.5 dCI, distributie pe lant, interval revizii mult mai mare, pret de achizitie corect


CONTRA


Versiunea Megane GT Line cu un tren de rulare prea sportiv pentru soselele din Romania, spatiu interior pentru pasagerii din spate relativ mic, suspensie spate care nu benefeciaza de o solutie multi-link, valoare de revanzare



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
consum megane 1.6 dci, consum record, diesel dci 130 cp, noul dci 1.6, distributie lant, costuri revizie, autonomie 1.6 dci renault, 0-100 km/h, consum real motorina, comportament rutier, 1.6 dci vs 1.6 tdi, megane vs golf, pret achizitie, calitate fabricatie, gt line, oferte megane, collection 212, portbagaj, valoare de revanzare

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 9.10.2012 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 9.10.2012 | 12:00 EEST

  Megane IIIpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1598
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)130
Moment motor (Nm/rpm)320
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)
LATIME C(mm)
INALTIME(mm)
GREUTATE (kg)1320
PERFORMANTE V Max (km/h)200
0-100 km/h (secunde)9.8
Consum Mediu (litri)4.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj7
CONFORT Confort Rulare8
Scaune fata/spate10/7
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum10
Tractiune9
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 22.05.2020 | 12:00 EEST