rss

Vezi cum merge cel mai puternic model KIA din Europa! Test Drive cu sportiva KIA Stinger GT 3.3 T-GDI 370 CP AT8 2019

Masina din acest test drive este, fara doar si poate, cel mai puternic model KIA in Europa.

Vezi cum merge cel mai puternic model KIA din Europa! Test Drive cu sportiva KIA Stinger GT 3.3 T-GDI 370 CP AT8 2019

Fanii marcii stiu ca cel mai bun model KIA din Europa se numeste Stinger, iar versiunea din acest test drive este cel mai puternic din aceasta gama.



Este vorba de un Stinger 3.3 T-GDI, care ofera din start o putere maxima de 370 CP, adica exact cu aproape 100 CP mai mult decat modelele sale concurente, precum VW Arteon 2.0 TFSi 272 CP sau un Opel Insignia 1.6 Turbo de 200 CP.


 Chiar si noul Peugeot 508, nu are decat o putere maxima de 225 CP, fata de cei 370 CP gasiti sub capota lui Stinger.


Pe scurt, vorbim de fapt, de cel mai puternic model de clasa medie din Europa, care nu face parte din gama premium, pentru ca marca KIA concureaza cu VW, Opel sau Renault, nu BMW sau Mercedes Benz.



CAROSERIE


Masina de fata este una extrem de bine realizata de catre KIA, pentru ca este construita in Coreea de Sud, loc unde se nasc cele mai fiabile masini KIA din istorie.


La interior, feeling-ul este tipic unui BMW Seria 4 GranCoupe, lucru de asteptat, pentru ca fostul designer al lui BMW Motorsport, Peter Schreyer a gandit de la zero acest Stinger.




Inca din primii km vedem faptul ca pozitia de la volan este tipica unei masini BMW Motorsport, adica una dintre cele mai elaborate din intreaga industrie auto, la capitolul ergonomie si facilitate in utilizarea masinii pe circuit.



Plansa de bord este atipica unei masini KIA de volum, pentru ca este relativ minimalista, pentru a da posibiltatea soferului sa fie mai atent la condus decat la cine stie de gadget interior.


Calitativ, Stinger este un produs cu note maxime, pentru ca vedem cum KIA creste constant calitatea produselor sale vandute in Europa, iar acest Stinger este, fara doar si poate, cea mai elaborata masina KIA.




Plansa de bord este realizata dintr-o spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, asemenea tapiteriei de piele care nu este din musama cum vedem la multe  marci premium europene.


DE CE STINGER SI DE CE 3.3?




Dupa aceasta relativ mica introducere despre Stinger, nu putem sa nu ajungem si la punctul culminant, respectiv motorizarea V6 pe benzina si cutia AT8.


Sub capota gasim cea mai noua versiune a motorizarii Lambda II, care afost lansat in anul 2005 pe gama Sorento I si care oferea pe atunci o putere maxia de 235 CP. Acum vorbim de Lambda II, care ofera o putere maxima de 370 CP, la o turatie de 6.000 rpm.


Noua motorizare gasita pe Stinger 2019 este dublu supraalimentata si ofera un cuplu motor foarte mare, de 520 Nm incepand cu o turatie de 1.300 rpm. Surpriza cea mare este ca motorul ofera acest cuplu pe o plaja de turatii foarte mare, respectiv ramane constant de la 1.300 rpm pana la 4500 rpm.




Pe sosea, acest detaliu se traduce printr-o repriza fulminanta in zona 80-130 km/h, zona critica cand efectuam depasiri pe soselele din Romania.


COMPORTAMENT RUTIER


Inca din primii km observam o directie setata sportiv, asemenea trenului de rulare care este extrem de dinamic, insa care se comporta admirabil si cand mergem pe sosele realtiv degradate.


Aceste doua caracteristici sunt intalnite doar la modelele BMW Motorsport sau Mercedes AMG, masini cu preturi de achizitie de peste 100.000 euro.



Pe drumurile din Romania, Stinger poate parea extrem de lat ( de vina este, din pacate, drumul extrem de ingust) insa care poate sa ofere un feeling de masina veritabila GT. Adica, poti parcurge cu acest Stinger 3.3 peste 1.000 km, fara a avea probleme cu coloana vertebrala.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




KIA Stinger este nava amiral a celor de la KIA in Europa si acest lucru se vede cel mai bine la puterea maxima dezvoltata ( 370 CP), la pretul de achizitie (incepe de la 48.000 euro) si nivelul performantelor rutiere( 0-100 in 4.9 secunde si o viteza maxima de 270 km/h).


Daca crezi ca merita sa dai 50.000 euro pe un VW Arteon de 272 CP, un Audi A4 2.0 TDI 190 CP, un Mercedes C220 diesel de 190 CP sau chiar si o Skoda Superb 2.0 TFSI de 272 CP, atunci aceasta masina clar nu este pentru tine.




Este pentru cei care vor sa conduca o sportiva cu reale calitati de GT, cu o putere de aproape 400 CP, o transmisie integrala extrem de eficienta sau un sistem de franare Brembo OE de cea mai buna calitate.


Plus ca primesti 7 ani garantie pentru motor, cutie, scaune, roti sau tapiteria de piele.



PRO


Imagine de marca


Motor pe benzina puternic si rafinat


Cutie AT8 eleganta si cu 7 ani garantie


Tren de rulare dinamic


Sistem de franare Brembo veritabil


Pret achizitie fata de concurenta sa directa


Valoare foarte mare de revanzare


Calitate de fabricatie Coreea


 


CONTRA


Vizibilitate precara datorita montantilor masivi


Dotari optionale Pack 0014 si Pack 0015 foarte scumpe


Vopsea contra cost chiar si la acest nivel de pret


Vezi Fisa Prdus pdf AICI!







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, drive test kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, test driver, consum kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, review kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, max speed kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, 0-60 mph kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, motro kia stinger lambda II, motor kia twinturbo, kia stinger tractiune 4x4, garda la sol kia stinger 3.3 T-GDI 8AT AWD GT 2019, oferte pret discount kia

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 24.04.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 24.04.2019 | 12:00 EEST

  Stingerpct
MOTOR/ENGINE MOTORV6 Benzina
CAPACITATE (cmc)3342
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)370/6000
Moment motor (Nm/rpm)520/1300
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4830
LATIME C(mm)1870
INALTIME(mm)1400
GREUTATE (kg)1833
PERFORMANTE V Max (km/h)270
0-100 km/h (secunde)4.9
Consum Mediu (litri)9.9
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/7
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 16.08.2019 | 12:00 EEST