rss

Volvo XC70 face concurenta noul Audi Allroad/ Test Drive Volvo XC70 D5 185 CP Automatic

Pe piata auto exista, in prezent, automobile pentru toate buzunarele si pentru toate gusturile.

Volvo XC70 face concurenta noul Audi Allroad/ Test Drive Volvo XC70 D5 185 CP Automatic
Aici putem sa enumeram fie un Logan de 6.800 euro, fie un Rolls Royce Phantom de jumatate de milion. Oferta este mai mult decat generoasa, iar clientii romani s-au aliniat cu usurinta in randul europenilor, pentru care automobilul nu reprezinta un simplu mijloc de transport, ci un stil de viata.

De prea multe ori, insa, pretul de achizitie reprezinta caracteritica de baza pentru majoritatea clientilor din Bucuresti, teritoriu unde cheltuielile cat mai mari pentru un automobil conteaza cel mai mult la cumparare.

Pentru aceastia am testat, pe un traseu de aproximativ 1.000 de km, un Volvo cu un pret de achizitie de peste 70.000 euro DDP. Deci, daca doriti o masina exclusivista, care sa se preteze foarte bine soselelor din Bucuresti, atunci optati pentru un XC70. Masina aceasta arata bine, se comporta si mai bine si, pe deasupra, costa si exorbitant de mult chiar si pentru clientii marcii suedeze.

XC70 vs XC90

Pentru ca vor aparea multe controverse la capitolul concureta intre doua modele ale marcii Volvo, vom prezenta diferentele dintre cele doua modele cu transmisie intergala. In primul rand, trebuie sa spunem ca XC70 nu este o masina pentru familisti, asa cum este XC90, iar comportamentul rutier pe soselele nationale este mult mai ferm.

Chiar daca este mai mare si mai impunator ca prezenta pe sosea, modelul XC90 se vede clar depasit de acest nou XC70. Acesta din urma are aceleasi caracteristici rutiere specifice unui SUV, insa vine sa ofere clientului si un grad foarte mare de lux perceput atat din punct de vedere al calitatii de fabricatie cat si ca spatiu pentru toti pasagerii.

Transmisie

Noul XC70 nu se doreste sa fie un SUV extrem de capabil pe drumurile serios accidentate ale muntilor Carpati, ci un crossover extrem de conforabil indiferent de suprafata de rulare. Transmisia integrala permanenta este eficienta pe zapada, noroi, apa dar si pe o sosea de foarte buna calitate, singura sa problema fiind garda la sol destul de mica pentru aventurile serioase in mediu off-road.

Motorizare

Sub capota mare a suedezului s-a ascuns un la fel de mare cinci in linie de 2.4 litri care functioneaza pe motorina. Acest motor a aparut pentru prima data la fratiorul mai mare XC90 si dezvolta o putere maxima de 185 CP. Aceasta performanta nu este nicidecum foarte buna, insa permite masinii sa se miste elegant at pe autostrada cat si pe soselele noastre judetene.

Propulsorul este echipat cu un sistem common-rail de ultima generatie si permite un moment motor de 400 Nm incepand cu o turatie de 1.900 rpm. Cheia succesului a fost, in schimb, transmisia automata cu 6 rapoarte, care a facilitat in principal o rulare calma, poate prea calma pe sosea. Consumul de motorina se afla intr-o medie a segmentului SUV, ceea ce inseamna ca nu pot aparea surprize.

Dupa parcurgerea a mai bine de 500 km, am realizat ca bataile inimii unui sofer de XC70 sunt mult mai putine decat cele ale unuia care conduce modelele concurentei.

Comportament rutier

Pur si simplu la volanul unui XC70 lumea de afara, participantii la trafic, par ca sunt intr-o alta dimensiune, una mai rapida si periculoasa, iar fericitul posesor de Volvo conduce de parca se afla in concediu. Inca din primul moment am constatat ca din punct de vedere al calitatii, inginerii suedezi nu au facut nici un rabat la materialele plansei de bord si a celorlalte componente care pot fi atinse de ocupanti.

Totul este premium, iar calitatea foarte buna a tapiteriei de piele face ca multe marci germane sa para realizate de manuta iscusita a muncitorului chinez.

Totul la interior este asamblat perfect si cu adevarat am descoperit ca acest XC70 isi merita pe deplin banii dati la achizitionare.

Autor: AL
Sursa: Autolatest


CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 2.04.2009 | 09:24 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 2.04.2009 | 09:24 EEST

  XC70pct
MOTOR/ENGINE MOTORL5 Diesel
CAPACITATE (cmc)2400
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)185/4000
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4838
LATIME C(mm)1890
INALTIME(mm)1604
GREUTATE (kg)1820
PERFORMANTE V Max (km/h)205
0-100 km/h (secunde)9.9
Consum Mediu (litri)8.3
PRET fara TVA (euro)41.300
cu TVA (euro)
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard7
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/10
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor8
Reprize7
Consum8
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.08.2019 | 12:00 EEST