rss

VW Golf 7 Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017

Nu putina lume a fost pusa in situatia penibila de a compara un model din gama VW cu unul din gama Dacia pentru ca nivelul de echipare si gama de motorizari difera suprinzator.

VW Golf 7 Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017

Modelele de fata sunt noul VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP care este echipat cu motorul de baza TSI si celebra Dacia Logan echipata cu motorizarea Renault 0.9 TCe.




Fanii VW vor vedea ca daca ne uitam la un VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP de baza vedem ca masina germanilor nu dezvolta decat 85 CP in timp ce masina celor de la Dacia 90 CP.


Pe hartie diferentele sunt minore, insa in orice fel de comparatie Dacia este cu pana la 300 kg mai usoara la gol decat un Golf, moment cand masina celor de la Pitesti se adevereste ca fiind mult mai sportiva pe sosea.


CALITATE DE FABRICATIE




VW Golf este fara doar si poate o masina mult mai buna calitativ, insa cand ne uitam la versiunea de fata Trendline fara optionale vedem ca de fapt platim o masina fara echipamentele mult laudate de catre VW in reclamele sale TV.


Masina lui VW are o climatizare manuala cu butone rotative, indicatoare traditionale si o tapiterie de baza. Geamurile spate sunt manuale asemenea oglonzilor retrovizoare. Daca mai punem si faptul ca pana si sistemul LED daylight running light este platit optional vedem ca germanii ofera o masina de baza extrem de saraca la capitolul dotari.


Chiar si pentru sistemul radio CD se plateste extra 195 euro in timp ce Dacia Media Nav este deja echipat cu sistem USB pentru asculatrea muzicii preferate.




Singurele dotari standard care ofera un confort sportiv soferului sunt geamurile electrice pe fata.


De partea cealalta Dacia are o calitate de asamblare si de fabricatie mult sub cea a lui Golf, intre cele doua masina parca exista o diferenta de concepre de cel putin 15 ani.


Dacia vine in schimb cu un pret de achizitie mai mic cu 3.000 euro si ofera intr-o versiune Laureate cu toate dotarile optionale posibile.




Aici amintim geamurile electrice fata-spate, tapiterie de piele, oglinzi electrice si incazlite, scaune incalzite, sistem de navigatie cu harta Romaniei si jante din aliaj pe 15 inch.


Pentru toate aceste dotari a VW se plateste in plus peste 5.000 euro, politica VW de a grupa dotarile in pachete obligatorii crescand pretul de achizitie mult peste suma de 21.000 euro cu taxe incluse.


MOTORIZARI




Aici trebuie spus ca motorul lui VW are o cilindree de 1 litri si dezvolta o putere maxima de 85 CP si 175 Nm incepand cu 2.000 rpm, acesta permitand masinii sa atinga o viteza maxima de 180 km/h si o repriza de la 0-100 km/h in doar 12 secunde.


De partea cealalta Dacia are sub capota motorul de 900 cmc Renault denumit TCe care are 90 CP ( un plus de 5 CP fata de Golf). Motorul celor de la Dacia dezvolta un moment motor de 144 Nm la o turatie de 2.200 rpm.


Ambele masini au transmisii manuale cu doar 5 trepte, aici Dacia avand o transmisie mult mai scurta care favorizeaza reprizele mai bune in zona de viteze 50-130 km/h, in timp ce VW are o cutie cu rapoarte mai lungi care avantajeaza masina pe autostrazi unde si viteza maxima este mai mare cu 5 km/h decat cea a lui Logan.



Aici Dacia are un avantaj clar la capitolul mententa pentru ca motorul TCe are o distributie pe lant care nu necesita o schimbare, in timp ce VW a raman cu distributia pe curea care este extrem de costisitoare la fiecare 80.000 de km sau 4 ani care ajunge prima.


SUSPENSIE SI SISTEM DE FRANARE

Fanii VW vor spune ca la acest capitol VW este clar superior unei Dacia Logan, insa acestia nu stiu ca toate masinile Golf au standard o punte spate rigida asemenea lui Logan, iar sistemul de franare are tot tamburi pentru rotile din spate asemenea masinii din Romania.




Evident daca am compara cu Golf GTI vor avea stadard o punte spate multilink si discuri spate pline, insa 80% din vanzarile VW sunt realizate de versiuni de motorizare de baza precum acest Golf 1.0 TSI de 85 CP care au o punte spate rudimentara.


Dacia Logan este o masina gandita si pentru mersul in afara soselei, mentalitate tipica unei tari din Europa de Est in timp ce VW Golf este gandit 100% doar pentru mersul pe asfalt de unde si garda la sol extrem de mica.


UNDE ESTE DACIA SUPERIOARA LUI VW?


In primul rand la captiolul echipamente pentru ca cei 12.000 euro cu toate taxele incluse implica echiparea masinii de la Pitesti cu toate dotarile optionale.


De partea cealalta VW Golf Trendline nu are nici o dotare optionala si face din acest model unul cu adevarat saracacios. Fanii VW vor spune ca si aici VW are mai multe optionale decat un Logan insa si pretul de achizitie este cu peste 10.000 euro mai mare.





Clientii de VW Golf in echiparea de baza vor avea partea de o masina clasica care nu exceleaza la nici un capitol, in timp ce motorizarea de 85 CP devine insuficienta cand este comparata cu cea a lui Logan mai puternic si mult mai usor.


Reprizele in trafic ale lui Golf sunt lamentabile, in timp ce Logan 0.9 TCe reuseste sa se descurce mult mai bine in aceelasi regim de utilizare.




Pretul de achizitie constituie la randul sau un crieriu de baza, aici Dacia oferind o masina echipata complet in timp ce VW Golf este mult mai scump si cu nici o dotare optionala.


Cat despre valoarea de revanzare Dacia ramane una dintre cele mai bune masini SH din Romania, aceasta fiind vaduta dupa 5 ani si 100.000 de km cu aproximativ 7.000 euro in echiparea de fata in timp ce VW va ave aceeasi valoare de piata. Adica clientul de VW pierde mai mult la revanzare decat clientul de Dacia.



Aceasta pierdere a lui VW se datoreaza nivelului de ehipare de baza, clientii SH dorind tot timpul un Golf extrem de bine echipat chiar daca este mai scump la achizitie.








Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017, test drive VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017, drive test VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017, 0-100 km/h VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017, viteza maxima VW Golf Trendline BlueMotion Technology 1.0 l TSI 85 CP vs Dacia Logan 0.9 TCe 90 CP Laureate 2017, test comparativ vw golf vs dacia logan, calitate de fabricatie, 0.9 tce vs 1.0 tsi, dacia tce vs vw tsi, 0.9 tce gpl, 1.0 tsi fara gpl, valoare de revanzare, echipamente standard golf 7, masini vw chele, dacia logan prestige

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 12.04.2017 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 12.04.2017 | 12:00 EEST

  GolfLogan
MOTOR/ENGINE MOTORL3 TurboL3 Turbo
CAPACITATE (cmc)999898
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)85/430090/5000
Moment motor (Nm/rpm)175/2000144/2250
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)42584346
LATIME C(mm)17991733
INALTIME(mm)14521517
GREUTATE (kg)12801087
PERFORMANTE V Max (km/h)179170
0-100 km/h (secunde)1210.4
Consum Mediu (litri)4.85.0
PRET fara TVA (euro)--
cu TVA (euro)--
CAROSERIE Habitaclu910
Calitate de Fabricatie105
Echipare Standard210
Portbagaj210
CONFORT Confort Rulare610
Scaune fata/spate10/89/9
Climatizare510
Zgomote79
DINAMICA Rafinament Motor710
Reprize59
Consum69
Tractiune88
Franare88

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 19.04.2017 | 12:00 EEST