rss
De ce tuning-ul motorului duce la distrugerea cutiei automate? Vezi cum poti rezolva problema

De ce tuning-ul motorului duce la distrugerea cutiei automate? Vezi cum poti rezolva problema

Nu de putine ori foarte multi soferi au decis sa-si modifice masina pentru a avea performante rutiere mai bune.

Ei bine aceasta practica este foarte buna daca avem o masina echipata cu o transmisie automata clasica cu convertizor care a fost gandita sa "tina" o putere maxima  mai mare.




In realitate toti cei care merg sa-si faca un tuning de imagine ajuns in cateva mii de km in service cu transmsia automata distrusa in totalitate, pretul unei asemenea reparatii fiind undeva la peste 3000 euro.



Pentru a intelege ca o crestere a puterii maxime a motorului duce automat si la o crestere si mai mare cuplului motor, adica convertizorul de cuplu al transmisiei nu este gandit a face fata cresterii.


Rezultatul este o cedare fara drept de apel a convertizorului care costa in medie 700 de euro cu tot cu manopera, sau chiar mai rau cand cederea axele planetare ale transmisiei impreuna cu furcile discurilor sau chiar si blocul de valve.


Americanii ofera de fiecare data cand vorbim de o modificare a puterii motorului si o solutie pentru transmisia automata, iar cele mai bune exemple sunt cele de jos unde avem din start convertizoare supradimensionate sau refacerea transmsiei pentru a face fata unei puteri maxime mai mari.




Exemplul de top este cel al cutiei americane GM 4L85E care dupa ce primeste modificari serioase la toate componentele interne si un convertizor nou ajunge sa fie creditata sustinerea fara probleme a unei puteri maxime de 1.200 CP si  a unui moment motor de peste 1.300 Nm indiferent de turatie!


Si aici vorbim de o cutie clasica GM lansata in urma cu mai bine de 15 ani pe modele cu puteri maxime de aproximativ 200 CP.




In Romania toti cei care te imbie cu un soft tuning care sa faca bine motorului uita a spune clientilor ca urmeaza aruncarea a catorva mii de euro in reparatia cutiei automate.


Cei cu transmisii secventiale cu dublu ambreiaj au si mai multe probleme cand vorbim de cresterea puterii maxime a motorului, pentru ca aceste transmisii sunt recunoscute ca fiind problematice si cu motorul standard cu puterea mai mica.




Pentru reparatia unei transmsii automate Autolatest Romania recomanda unitatea Service din Bucuresti AICI


Bucuresti, Romania







Strada Mehadia Nr.39,


Telefon: 0723.528.323
Telefon: 0759.373.972
E-mail: automaticgearboxsrl[@]yahoo.com










Autor: AL
Sursa: Autolatest