rss

Free Your Mind! Test Drive in premiera Nationala cu noua generatie KIA Soul 2015-1.6 CRDI 128 CP DSL

KIA spune ca noua generatie de modele Soul este mai mare, mai buna si cu un design mult mai funky.

Free Your Mind! Test Drive in premiera Nationala cu noua generatie KIA Soul 2015-1.6 CRDI 128 CP DSL

Rezultatul schimbarii de generatie in cazul lui Soul 2015 este unul cu adevarat "socant" pentru fanii marcii KIA si realmente problematic pentru concurenta Europeana.


Pur si simplu masina aceasta arata mai bine decat un Mini Countrymen, costa mai putin cu 20.000 euro decat un Mini amintit mai sus si ofera un interior foarte bun calitativ chiar si in comparatie cu masinile germane premium de clasa compacta.



Este greu sa spui acest lucru pe o piata dominata clar de germani, insa adevarat cand vorbim de calitatea de fabricatie pentru ca europenii au redus costurile de productie al masinilor, locul cel mai vizibil fiind cel al calitatii de fabricatie. Spuma poliuretanica a devenit istorie pentru VW sau Opel, detaliu care nu face onoare acestor marci.


Ei bine KIA construieste acest Soul II in continuarea in Coreea de Sud, tara care a devenit in ultimii ani ca este una dintre cele mai importante cand vorbim de industria auto mondiala.



Cheia succes-ului a celor de la KIA este pastrarea calitatii de fabricatie pentru toate masinile produse, de unde si garantia de 7 ani sau 150.000 de km, iar modelul de fata a demonstrat in toate testele de fiabilitate ca este una dintre primele 3 masini KIA cand vorbim de calitate, rezistenta sau valoare de revanzare.


CE ESTE KIA SOUL?


In primul rand trebuie sa spunem ca aici vorbim de o masina lifestyle din partea celor de la KIA, adica o masina realizata pentru piata din SUA si Coreea de Sud unde nu exista probleme de perceptie a marcii KIA.




In Europa un Soul este de fapt un model totalmente atipic marcii KIA pentru ca aceasta masina se adreseaza celor care vor o masina unica din punct de vedere al design-ului, o masina care sa iasa in evidenta indiferent unde aceasta ruleaza.


Noi am reusit sa efectuam un test amplu cu noul Soul atat in traficul bucurestean cat si pe litoral unde masina aceasta a atras mai multe priviri decat un BMW Cabrio. 



Pur si simplu acest model a intors atat de multe capete asemnea unui Alfa Romeo Spider, lucru care spune mult de optica generala a lui Soul si a impactului sau intr-un trafic sufocat de masini cu design banal precum VW Golf sau Skoda Octavia.


Conduci un Soul iesi in evidentea fara doar si poate!



DESIGN CARE SE ADRESEAZA CELOR CU SOUL!




Design-ul lui Soul este complet revolutionar daca este comparat cu cel al unui VW Tigaun sau Renault Captur. Aproape nimeni nu poate sa incadreze aceasta masina intr-un segment anume pentru ca are un design de monovolum insa platforma tehnica este cea a lui Rio, o masina de clasa mica.


Dimensiunile caroseriei sunt la nivelul unui Ford C-Max sau VW Touran insa linia design-ului aduce mult cu cea a unei masini de imagine precum Mini Countryman care are un pret de achiztie cel putin de doua ori mai mare decat acest Soul 2015.


Pur si simplu, masina aceasta socheaza inca din primele momente detaliu care este crucial pentru o masina dedicata tinerilor. 


INTERIOR FUNKY, VERY FUNKY!




La interior masina celor de la KIA a fost realizata tinand cont de precedenta generatie, adica revolutionara pentru ca aceasta se adreseaza unei clientele care nu are o varsta mai mare de 30 ani. Exact acesta este motivul pentru care noua generatie Soul II are un interior extrem de spatios, noi putand compara acest model fara probleme cu spatiul oferit de un Scenic sau un Touran.


Inaltimea mare a plafonului permite accestul unor persoare masive, spatiul pentru genunchi fiind indiscutabil best in class.


Un as in maneca celor de la KIA este si calitatea de fabricatie care este la un nivel greu de atins de o masina de volum europeana. Spuma poliuretanica de cea mai buna calitate ne duce cu gandul imediat la masinile premium mult mai scumpe la achizitie.



Sistemul de navigatie are cel mai mare display din segment, iar sistemul GPS primeste note maxime pentru ca ofera o imagine 3D a centrului oraselor.


Nota 10 este data fara nici o discutie si sistemului audio semnat de americanii de la Infinity pentru ca acesta are integrat in plansa un subwoofer de mari dimensiuni. Puterea si claritatea sistemului audio este best in class.


MOTORIZARE CRDI EXTREM DE RAFINATA



Sub capota celor de la KIA se ascunde un motor diesel CRDI de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 129 CP si 260 Nm. La prima vedere aceasta putere nu pare ca este foarte mare pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.4 tone, insa comportamentul lui Soul este foarte bun.




De vina este si cutia de viteze manuala cu 6 trepte corect etajata atat pentru mersul in orasele aglomerate cat si pe autostrazi la viteze de peste 130 km/h.


Noi recomandam clientilor de Soul sa achizitioneze fara menajamente versiunea cu transmisie automata pentru ca aceasta cutie este una clasica cu 6 trepte extrem de rafinata. ( Vezi testul cu Sportage AT6 AICI).


Consumul afisat de noul Soul in acest test drive a fost de 5.4 litri in mediul extraurban si 8.8 litri intr-un Bucuresti in care se circula cu sistemul de aer conditionat activat.


Motorizarea celor de la KIA garantata 7 ani sau 150.000 de km dispune de o distributie pe lant si ofera un rafinament la nivelul motorizarii mai mari de doi litri.



IMAGINEA KIA SOUL 


Toata lumea se intreaba de ce sa achizitionam un Soul in detrimentul unui Ceed, insa nimeni nu a testat cum se cuvine un Soul pentru a vedea diferentele.


Noi cei de la Autolatest recomandam achizitia unui Soul in comparatie cu un Golf, Ceed sau Focus pentru ca pentru aceeasi suma de bani primesti mai multa masina, mai mult spatiu si de ce nu o imagine mult mai tinereasca.


Toate masinile KIA Soul sunt construite in Coreea de Sud si primesc din partea tuturor organismelor de satisfactie a clientilor cele mai mari note. In SUA  KIA a reusit sa benefecieze de o imagine asemenea unui VW Beetle, imagine greu de atins de un produs daca nu este modern si extrem de bine realizat tehnologic.



PRO


Imagine de marca


Garantie 7 ani sau 150.000 reala


Calitate de fabricatie


Motor diesel cu distributie pe lant


Interior extrem de spatios


Comportament rutier exact


Valoare mare de revanzare


Fabricata in Coreea de Sud


 


CONTRA

Design extravagant


Garda la sol mica


Lipsa transmsie integrala


Imaginea Soul intr-o Europa dominata de masini de banale de volum


 



Autor: Lucian Dumitrescu
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive kia soul 2015, drive test kia soul 2015, test premiera kia soul 2015, primul test ro kia soul, test in premiera romania soul 2015, imagine kia soul, date tehnice kia soul, kia soul 2015 1, 6 diesel, consum kia soul, pret kia soul 2015, kia soul vs mazd cx3, kia soul vs mini countryman, calitate de fabricatie kia soul, soul fabricat coreea, kia soul 2015 7 ani garantie, tren de rulare soul, valoare de revanzare, sistem audio infinity kia soul, subwoofer kia soul, 0-100 km/h kia soul diesel, viteza maxima kia soul

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 25.08.2015 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 25.08.2015 | 12:00 EEST

  Soulpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1582
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)128/4000
Moment motor (Nm/rpm)260/1900
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4140
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1606
GREUTATE (kg)1383
PERFORMANTE V Max (km/h)180
0-100 km/h (secunde)11.2
Consum Mediu (litri)4.4
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu10
Calitate de Fabricatie10
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare9
Scaune fata/spate10/10
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize9
Consum9
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 10.10.2019 | 12:00 EEST