rss

Test de consum cu cea mai vanduta masina SUV electrica din lume! Noul Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019

Japonezii de la Mitsubishi au reusit sa detroneze marca Toyota, la capitolul productie de masini electrice.

Test de consum cu cea mai vanduta masina SUV electrica din lume! Noul Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019

Totul a inceput in anul 2009, cand Mitsubishi Motors a anuntat ca urmeaza sa dezvolte de la zero o masina SUV electrica PHEV, care va avea si un motor termic si care sa reprezinte cu adevarat un salt imens cand urmeaza sa fie comparata cu un hibrid clasic.




De atunci si pana in prezent, noul Outlander PHEV a demonstrat ca este cel mai bine vandut SUV electric din lume, pentru simplul fapt ca Mitsubishi nu a facut rabat de la calitate si, nu in ultimul rand, pentru ca japonezii au dorit ca masina aceasta sa fie cu totul altceva decat un SUV Hibrid.


De partea cealalta, Toyota nu a dorit sa treaca la masinile PHEV, de unde si pierderea unei cote foarte mari din piata cand vorbim de modelul de fata.


DE CE OUTLANDER PHEV SI NU O MASINA ELECTRICA?




La aceasta intrebare se raspunde simplu si facil, respectiv pentru ca o masina electrica 100% din segmentul SUV costa cu pana la 50.000 euro mai mult, iar aceste modele inca nu au atins un nivel al autonomiei reale inca satisfacator.


Exact pentru aceste criterii, noi recomandam, in Romania, un Outlander PHEV, in detrimentul unui model 100% electric, plus ca pe ale noastre meleaguri infrastructura de incarcare a unei masini electrice este APROAPE ZERO!




Si daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Timisoara, o poti face fara probleme pentru ca masina de fata are si un motor clasic pe benzina, care este atat de eficient acum, incat pur si simplu nu prea ai nevoie de o masina electrica.


CUM SE CONDUCE UN OUTLANDER PHEV FACELIFT 2019?


Aici venim si spunem ca, extrem de eficient, pentru ca masina de fata, facelift, a promis atat de multe schimbari incat putem spune ca este una aproape noua.



In urma cu 5 ani, testam in premiera prima generatie de PHEV de la Mitsubishi ( vezi testul complet AICI!), moment in care masina avea sub capota un motor pe benzina de doi litri si 121 CP, plus alte doua motoare electrice cu puteri maxime de 163 CP.




Marea problema a primului Outlander PHEV era ca motorizarea pe benzina era oarecum submotorizata pentru un SUV electric, cu o greutate in sarcina de aproape doua tone. Acest lucru insemna ca, in afara orasului, cand aveam acumulatorul aproape zero, motorizarea pe benzina avea un consum real destul de mare, in regim de autostrada.


DE CE MITSUBISHI ARE CEA MAI BUNA TEHNOLOGIE PHEV DIN LUME?


Sistemul PHEV al Mitsubishi Motors este atat de bine gandit sa fie electric, incat maparea sistemului de operare, permite 89 de zile de condus doar pe electric (autonomia de 45km - WLTP fiind suficienta pentru majoritatea navetelor zilnice din Europa).



In ziua cu num─ârul 90, pe panoul de instrumente se va aprinde o lumina de avertizare, iar motorul pe benzina va fi pornit automat de PHEV OS, pentru a proteja sistemul de injectie a combustibilului.


CARE SUNT SCHIMBARILE PENTRU OUTLANDER PHEV 2020?


Pentru a remedia aceasta problema, japonezii au inteles ca trebuie sa mareasca puterile dezvoltate de cele trei motoare, acum sub capota fiind montat un mai mare benzinar de 2.4 litri aspirat, care ofera o putere maxima de 135 CP, iar motorizarea electrica a puntii spate a ajuns acum sa ofere o putere reala de 95 CP.



Chiar si acumulatorul a ajuns acum sa ofere o capacitate mai mare de 13.5 kwh, lucru foarte bun, insa multi fani au criticat marca pentru ca nu a montat un acumulator mai mare de 64 kwh pentru a avea o autonomie reala mai mare de 250 km.




Ei bine, Mitsubishi a preferat sa pastreze acelasi nivel de pret ( un acumulator mai mare insemna automat si un pret cu cel putin 10.000 euro mai mare!), insa a modificat complet puterea de incarcare a generatorului.


Pe langa aceasta solutie tehnica imbunatatita, avem si un nou soft care coreleaza mult mai eficient cele trei motorizari si care duce in mod real la scaderea consumului, in regim de autostrada, pana la un nivel de 5.6 litri de benzina pentru 100 de km, fara resurse in acumulator.


In mediul urban, conform normelor WLTP, masina poate merge 45 de km, iar consumul mediu de benzina atunci cand avem modul ECO activat, in oras, este de 2.0 litri la fiecare 100 de km.


CONCLUZIILE AUTOLATEST




Cu aceste performante, noul Outlander PHEV facelift 2019 ramane si in prezent, singura solutie reala pentru achizitia unui SUV electric, pentru cei care nu au peste 100.000 euro sa plateasca un Tesla Model X. 


Cine are de gand a compara aceasta masina cu o Toyota RAV4 Hybrid sau Honda CR-V Hybrid, trebuie sa le spunem ca aceste masini nu au nici o legatura cu un model electric PHEV.




Adica, sunt vechile sisteme hibrid inchise, care nu ofera nici o putere maxima mare, nici un comportament rutier mai bun, si, in nici un caz, un consum real foarte mic.


Pur si simplu, in prezent, in Romania, singurul SUV electric la vanzare este acest Outlander PHEV, masina care nu te costa nimic daca reusesti sa o incarci in fiecare seara si pana la munca si inapoi nu depasesti 45 de km.



Si pentru fanii modelelor Tesla, venim si spunem ca acest Mitsubishi este singurul care nu are nevoie de o retea de incarcare vasta, pentru ca atunci cand se descarca acumulatorul, MERGI PE BENZINA CHIAR si 1.000 de km fara sa te opresti,  sau sa cauti cine stie ce charger de putere.



 


PRO


Imagine de marca


Singurul SUV electric vandut in Romania


Autonomie nelimitata datorita motorizarii pe benzina


Consum redus chiar si cand avem un acumulator descarcat


Cea mai buna transmisie integrala a unui SUV ( Super-All Wheel Control S-AWC)


Transmisia are in premiera modul SPORT si SNOW


Peste 160.000 de unitati vandute care au o fiabilitate peste cea a marcii Toyota


Valoare foarte mare de achizitie


 


CONTRA


Lipsa unui acumulator mai mare


Pret inca realtiv mare de achizitie






Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, consum Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, pret Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, rabla plus Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, test drive Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, drive test Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, review Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019, acumultor Mitsubishi Outlander PHEV facelift 2019

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 17.12.2019 | 12:00 EET

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 17.12.2019 | 12:00 EET

  Outlanderpct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Benzina+ Electric
CAPACITATE (cmc)2360
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)240/4500
Moment motor (Nm/rpm)300/0
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4695
LATIME C(mm)1800
INALTIME(mm)1703
GREUTATE (kg)1855
PERFORMANTE V Max (km/h)170
0-100 km/h (secunde)10.5
Consum Mediu (litri)2.0
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie9
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate10/9
Climatizare10
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize10
Consum10
Tractiune10
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 25.01.2020 | 12:00 EET