Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul crossover Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019

Spunem aceasta pentru ca PSA a demonstrat ca poate cumpara un gigant precum Opel si sa-l faca profitabil in mai putin de doi ani, insa si sa-si schimbe complet intreaga mentalitate de a produce masini sub marcile de casa Peugeot si Citroen.

 

Daca in urma cu 5 ani te gandeai ca Citroen avea o gama de masini invechite si cu preturi relativ mari de achizitie, acum “sindromul” Cactus a dus aceasta marca spre vanzari record in Europa.

Surprinzator este si faptul ca masina din acest test drive a fost cumparata de peste 50.000 clienti, in mai putin de sase luni din momentul lansarii.

EVOLUTIA CITROEN 2019


In urma cu 10 ani testam cu succes modele precum C4 si C6, si de fiecare data mentionam faptul ca masinile PSA sunt la nivelul marcilor germane la multe capitole, in afara de imaginea de marca.

Acum vedem un brand Citroen complet intinerit, pentru ca francezii au renuntat la vechile modele de nisa si au dat nastere unor concepte pe patru roti extrem de profitabile, primul dintre ele fiind primul C4 Cactus, care avea sa afiseze vanzari incredibile in Europa.

In 2019, Citroen implineste 100 de ani de existenta si ofera clientilor un C3 Aircross, un C4 Cactus de generatie noua si nu in ultimul rand, o masina mult asteptata din partea clientilor, un prim SUV de clasa medie.

Acesta se numeste C5 Aircross si nu mai are nici o legatura cu generatia precedenta care era testata de Autolatest AICI , in versiunea cu un diesel HDi de trei litri si 241 CP!


CE ESTE SI CUM SE CONDUCE NOUL C5 AIRCROSS 2019?

In primul rand, vorbim de un model care face parte dintr-un segment care se afla intre clasa compacta si clasa mare SUV/Crossover, adica o masina full size cu o lungime totala de 4.5 m insa si o latime de 1.86 m.

Cu aceste dimensiuni, noul C5 Aircross se claseaza printre cele mai mari modele din segment, de unde si volumul real al portbagajului de la 580-1630 litri.

Pe sosea, noul model al lui Citroen se conduce extrem de relaxant, chiar si pe drumurile tipice din Romania. Motivul principal este echiparea masinii cu noile amortizoare Progressive Hydraulic Cushions, care ofera un randament superior in orice conditii.

Fanii Citroen vor regreta, in schimb, lipsa suspensiei hidropneumatice Hydractiva III gasita pe vechiul C5, suspensie care oferea un confort de talie mondiala, chiar si pe drumuri de tara!

Acum, francezii au ales sa reduca costurile de fabricatie si mentenanta si au scos definitiv aceasta suspensie, insa chiar si asa, noile amoritzoare Progressive Hydraulic Cushion fac o figura buna pe soselele partriei.

MOTORIZARE BLUEHDI de 180 CP si AT8 AISIN


Una dintre cele mai placute surprize este intreg sistemul motor transmisie, care permite celor de la PSA sa afirme ca nu fac rabat la tehnologie, indiferent de faptul ca majoritatea concurentilor ofera transmisii secventiale sau chiar mai rau, CVT ( Renault, Nissan si Toyota)!

Noul C5 Aircross are sub capota un motor diesel de generatie noua BlueHDI cu SCR, insa si AdBlue pentru a face fata celor mai noi norme de poluare Euro6 TempB 2019.


Acesta ofera o putere maxima de 180 CP si un cuplu motor de 400 Nm incepand cu o turatie 2.000 rpm.

 Cu aceste cifre, motorizarea Citroen se claseaza intr-un segment mediu de putere, insa cand vorbim de rafinament in functionare, motorizarea PSA castiga note maxime chiar si in fata germanilor.

Eleganta motorizarii este acompaniata de o transmisie automata clasica, extrem de eficienta, pentru ca este construita de catre japonezii de la Aisin si are 8 trepte.

De fapt, aceasta cutie este identica cu cea gasita pe gama BMW Seria 1, BMW 2 Active Tourer, gama Volvo si toate masinile Mini!

Pentru cei care vor doar o masina economica, acest model poate sa fie echipat si cu exceptionalul diesel 1.5 BluehDI de 130 CP, propulsor extrem de economic si elegant in utilizare.

C5 AiRCROSS VS CONCURENTA


In primul rand, trebuie spus ca masina aceasta este, cum spuneam, un “hibrid”, pentru ca utilizeaza o platforma de clasa compacta, insa are dimensiunile caroseriei mult mai mari fata de concurenta din acest segment.

De fapt, nu poti spune ca masina francezilor poate concura cu un Renault Koleos, pentru ca este mult mai mica si nu are transmisie integrala, insa nici cu un VW Tiguan pentru ca are o caroserie mult mai mare.

C5-ul lui Citroen este un crossover de familie cu reale pretentii de masina premium cand este echipata corespunzator, iar motorizarea si in special transmisia automata clasica, fac o nota premium, intr-un segment dominat din ce in ce mai mult de motorizari slabe cu transmisii cu o perioada de viata discutabila!

Chiar si noul RAV4 are o cutie CVT extrem de enervanta in utilizare, iar concurenta din Coreea de Sud ofera transmisii AT8 clasice doar pentru motorizari de top! Citroen ofera aceasta cutie AT8 Aisin chiar si pentru motorizare de baza 1.5 BlueHDI de 130 CP!

Singurul loc unde pot exista discutii, este pretul de achizitie, care este destul de mare pentru o masina Citroen din segmentul SUV.

PRO

Imagine de marca

Motor diesel 2.0 BlueHDI puternic si economic

Cutie automata clasica AT8 Aisin

Tren de rulare extrem de confortabil

Portbagaj mare cu si fara bancheta rabatata

Diferential fata blocabil eficient ( identic cu cel al lui 3008)

Cel mai bun sistem Stop&Start al industriei auto

 

CONTRA

Valoare mica de revanzare

Lipsa transmisie integrala

Pret achizitie al versiunii de top

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente