rss

Test Drive cu noul crossover Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019

PSA a devenit, in ultimii ani, una dintre cele mai valoroase marci auto din lume.

Test Drive cu noul crossover Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019

Spunem aceasta pentru ca PSA a demonstrat ca poate cumpara un gigant precum Opel si sa-l faca profitabil in mai putin de doi ani, insa si sa-si schimbe complet intreaga mentalitate de a produce masini sub marcile de casa Peugeot si Citroen.


 

Daca in urma cu 5 ani te gandeai ca Citroen avea o gama de masini invechite si cu preturi relativ mari de achizitie, acum "sindromul" Cactus a dus aceasta marca spre vanzari record in Europa.


Surprinzator este si faptul ca masina din acest test drive a fost cumparata de peste 50.000 clienti, in mai putin de sase luni din momentul lansarii.


EVOLUTIA CITROEN 2019




In urma cu 10 ani testam cu succes modele precum C4 si C6, si de fiecare data mentionam faptul ca masinile PSA sunt la nivelul marcilor germane la multe capitole, in afara de imaginea de marca.


Acum vedem un brand Citroen complet intinerit, pentru ca francezii au renuntat la vechile modele de nisa si au dat nastere unor concepte pe patru roti extrem de profitabile, primul dintre ele fiind primul C4 Cactus, care avea sa afiseze vanzari incredibile in Europa.



In 2019, Citroen implineste 100 de ani de existenta si ofera clientilor un C3 Aircross, un C4 Cactus de generatie noua si nu in ultimul rand, o masina mult asteptata din partea clientilor, un prim SUV de clasa medie.



Acesta se numeste C5 Aircross si nu mai are nici o legatura cu generatia precedenta care era testata de Autolatest AICI , in versiunea cu un diesel HDi de trei litri si 241 CP!




CE ESTE SI CUM SE CONDUCE NOUL C5 AIRCROSS 2019?


In primul rand, vorbim de un model care face parte dintr-un segment care se afla intre clasa compacta si clasa mare SUV/Crossover, adica o masina full size cu o lungime totala de 4.5 m insa si o latime de 1.86 m.


Cu aceste dimensiuni, noul C5 Aircross se claseaza printre cele mai mari modele din segment, de unde si volumul real al portbagajului de la 580-1630 litri.



Pe sosea, noul model al lui Citroen se conduce extrem de relaxant, chiar si pe drumurile tipice din Romania. Motivul principal este echiparea masinii cu noile amortizoare Progressive Hydraulic Cushions, care ofera un randament superior in orice conditii.


Fanii Citroen vor regreta, in schimb, lipsa suspensiei hidropneumatice Hydractiva III gasita pe vechiul C5, suspensie care oferea un confort de talie mondiala, chiar si pe drumuri de tara!


Acum, francezii au ales sa reduca costurile de fabricatie si mentenanta si au scos definitiv aceasta suspensie, insa chiar si asa, noile amoritzoare Progressive Hydraulic Cushion fac o figura buna pe soselele partriei.


MOTORIZARE BLUEHDI de 180 CP si AT8 AISIN




Una dintre cele mai placute surprize este intreg sistemul motor transmisie, care permite celor de la PSA sa afirme ca nu fac rabat la tehnologie, indiferent de faptul ca majoritatea concurentilor ofera transmisii secventiale sau chiar mai rau, CVT ( Renault, Nissan si Toyota)!


Noul C5 Aircross are sub capota un motor diesel de generatie noua BlueHDI cu SCR, insa si AdBlue pentru a face fata celor mai noi norme de poluare Euro6 TempB 2019.




Acesta ofera o putere maxima de 180 CP si un cuplu motor de 400 Nm incepand cu o turatie 2.000 rpm.


 Cu aceste cifre, motorizarea Citroen se claseaza intr-un segment mediu de putere, insa cand vorbim de rafinament in functionare, motorizarea PSA castiga note maxime chiar si in fata germanilor.



Eleganta motorizarii este acompaniata de o transmisie automata clasica, extrem de eficienta, pentru ca este construita de catre japonezii de la Aisin si are 8 trepte.



De fapt, aceasta cutie este identica cu cea gasita pe gama BMW Seria 1, BMW 2 Active Tourer, gama Volvo si toate masinile Mini!


Pentru cei care vor doar o masina economica, acest model poate sa fie echipat si cu exceptionalul diesel 1.5 BluehDI de 130 CP, propulsor extrem de economic si elegant in utilizare.


C5 AiRCROSS VS CONCURENTA




In primul rand, trebuie spus ca masina aceasta este, cum spuneam, un "hibrid", pentru ca utilizeaza o platforma de clasa compacta, insa are dimensiunile caroseriei mult mai mari fata de concurenta din acest segment.


De fapt, nu poti spune ca masina francezilor poate concura cu un Renault Koleos, pentru ca este mult mai mica si nu are transmisie integrala, insa nici cu un VW Tiguan pentru ca are o caroserie mult mai mare.



C5-ul lui Citroen este un crossover de familie cu reale pretentii de masina premium cand este echipata corespunzator, iar motorizarea si in special transmisia automata clasica, fac o nota premium, intr-un segment dominat din ce in ce mai mult de motorizari slabe cu transmisii cu o perioada de viata discutabila!


Chiar si noul RAV4 are o cutie CVT extrem de enervanta in utilizare, iar concurenta din Coreea de Sud ofera transmisii AT8 clasice doar pentru motorizari de top! Citroen ofera aceasta cutie AT8 Aisin chiar si pentru motorizare de baza 1.5 BlueHDI de 130 CP!


Singurul loc unde pot exista discutii, este pretul de achizitie, care este destul de mare pentru o masina Citroen din segmentul SUV.



PRO


Imagine de marca


Motor diesel 2.0 BlueHDI puternic si economic


Cutie automata clasica AT8 Aisin


Tren de rulare extrem de confortabil


Portbagaj mare cu si fara bancheta rabatata


Diferential fata blocabil eficient ( identic cu cel al lui 3008)


Cel mai bun sistem Stop&Start al industriei auto


 


CONTRA


Valoare mica de revanzare


Lipsa transmisie integrala


Pret achizitie al versiunii de top







Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
test drive Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019, drive test Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019, consum Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019, review Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019, off road Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019, garda la sol, 4x4 Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019, motorizare bluehdi, 0-100 km/h Citroen C5 Aircross SUV 2.0 BlueHDI 180 CP AT8 Aisin 2019

CAUTA IN TESTDRIVE

GALERIE FOTO TESTDRIVE

Test efectuat la: 18.07.2019 | 12:00 EEST

SPECIFICATII TEHNICE TEST DRIVE

Test efectuat la: 18.07.2019 | 12:00 EEST

  C5 Aircrosspct
MOTOR/ENGINE MOTORL4 Diesel
CAPACITATE (cmc)1997
PUTERE MAXIMA (cp/rpm)180/4000
Moment motor (Nm/rpm)400/2000
DIMENSIUNI LUNGIME (mm)4500
LATIME C(mm)1860
INALTIME(mm)1689
GREUTATE (kg)1515
PERFORMANTE V Max (km/h)215
0-100 km/h (secunde)8.6
Consum Mediu (litri)4.7
PRET fara TVA (euro)-
cu TVA (euro)-
CAROSERIE Habitaclu9
Calitate de Fabricatie8
Echipare Standard10
Portbagaj10
CONFORT Confort Rulare10
Scaune fata/spate9/9
Climatizare9
Zgomote10
DINAMICA Rafinament Motor10
Reprize8
Consum10
Tractiune8
Franare10

Alte teste

Ultimul test efectuat la: 18.11.2019 | 12:00 EET