Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Mitsubishi ASX facelift 2020! Motor MIVEC 2.0 150 CP si cutie CVT6

Si spunem aceasta pentru ca, de fiecare data cand vorbim de ASX, vorbim de un SUV care anul acesta a implinit varsta de 10 ani din momentul lansarii sale pe piata, detaliu extrem de important intr-un segment dominat de masini mult mai noi.

Vezi toate testele cu gama mai veche Mitsubishi ASX realizate de catre echipa Autolatest in 2012, 2015 sau 2017 AICI!


CAROSERIE

Noul ASX reuseste sa-si pastreze principalele caracteristici care au facut ca peste 1 milion de clienti de ASX sa aprecieze acest model chiar si in prezent.

Respectiv, vorbim de un SUV realmente compact, pentru ca masina de fata are o lungime destul de mica de 4.3 metri, iar latimea sa este una peste media segmentui de 1.77 m.


Tinand cont de aceste caracteristici, ASX ofera un spatiu interior foarte bun chiar si cand este comparat cu modelele sale concurente mult mai noi, iar portbagajul sau variabil incepe de la un volum de 406 litri si poate sa depaseasca 1.300 litri in total cu bancheta rabatata.

Adica, ASX ofera o versatilitate de top pentru cine doreste o masina cu dimensiuni compacte, precum un VW Golf, insa si echipare cu o transmisie integrala veritabila si o garda la sol mult peste oferta SUV-urilor compacte direct concurente.

CARE SUNT SCHIMBARILE LUI ASX 2020?


Acum putem spune ca Mitsubishi a decis sa dea o noua viata lui ASX, pentru ca a reintrodus celebra transmisie integrala AWD cu modul Lock si diferential central blocabil, specifica unei masini cu reale capacitati off road.

Pe langa aceste detalii, vedem cum japonezii au CRESCUT sesizabil calitatea de fabricatie la bordul masinii, respectiv noul ASX 2020 are acum intreg interiorul realizat din materiale de top, asemenea antifonarii generale a carosereie.

Pe scurt, avem de fata un SUV care ofera o calitate mult mai buna decat cea a unu VW T-ROC sau a unui model Skoda Karoq, mult laudate de presa de specialiate din Romania.


Noi, cei de la Autolatest, venim aici si spunem ca acest model care are o platforma destul de invechita, are mai multe calitati decat multe modele SUV de imagine care sufera mult la capitolul calitate, motorizari sau performante off road.

DE CE 2.0 MIVEC IN 2020?

La aceasta intrebare au raspuns mai elegant cei de la Mazda, care au spus ca nu ACCEPTA regula de downsizing, adica nu ofera motoare mici turbo pe benzina pentru ca nu sunt rezistente in timp.

Mitsubishi a renuntat in urma cu mai bine de 1 an la toate motoarele diesel, pentru gama sa de modele SUV, insa si la un motor clasic 1.6 MPI care a echipat modelul ASX pana in prezent.

Acum, noul ASX primeste doar un mare 2.0 MIVEC de 150 CP FARA TURBO, FARA INJECTIE DIRECTA si fara UN AX CU CAME! Japonezii au redus pana la zero principalele componente care duc la probleme cu motoarele pe benzina de generatie noua si readuc in prim plan injectia multipunct clasica MPI, pentru ca este singura capabila a merge 400.000 de km fara probleme!

Anularea unui ax cu came (din DOHC avem acum SOHC) a dus la o reducere a greutatii generale a motorului, care favorizeaza un consum de benzina mai mic.

Si un ultim punct forte al masinii de fata este echiparea sa cu o transmisie CVT Jatco cu 6 trepte prestabilite, care aduce in mod real o scadere a consumului in mediul urban cu pana la 2 litri fata de cea a unei transmisii manuale.

Si aici vorbim de un oras sufocat precum Bucuresti, unde un consum mediu de 10 litri pentru un diesel este ceva normal! Iar acest ASX a reusit sa afiseze un consum mediu de 9 litri cu celebra cutie CVT, insa si cu modul 2WD plus un sistem Stop& Start extrem de eficient.

Motorul MIEVC are mari sanse sa devina cel mai fiabil motor din segment si pentru faptul ca japonezii au renuntat la o distributie pe curea in favoarea unei distributii pe lant care nu necesita nici o schimbare in timp!

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Inca din primii km, am observat faptul ca Mitsubishi ASX se prezinta acum cu un design extrem de atragator si o singura motorizare pe benzina clasica, care este cuplata la o cutie CVT eficienta.

Cu aceste detalii, noul ASX facelift 2020 reuseste sa fie o masina extrme de interesanta pentru cine doreste un SUV onest cu o istorie de 10 ani pe piata din Europa si SUA, adica un SUV pe care poti sa te bazezi in orice situatie.

Si echiparea sa cu transmisia 4WD Mitsubishi pune acest ASX intr-un segment greu de atins de catre toti ceilalti constructori, care ofera in continuare 90% din modelele SUV cu transmisii doar pe puntea fata!

Si pentru a baga “spaima” in concurenta sa directa, trebuie spus ca un ASX are un pret ce pleaca de la 16.000 euro si poate ajunge la 21.500 euro, in versiunea de fata, cu transmisie integrala si cutie CVT! Adica pretul real al unui model Dacia Duster 1.3 TCe 2020.

PRO 

Imagine de marca

Motor 2.0 MIVEC puternic si rafinat

Cutie CVT mult mai buna decat cea de la Honda sau Toyota

Garda la sol mare

Printre putinele SUV-uri cu transmisie integrala 4WD

Sistem multimedia cu navigatie TomTom eficienta

Valoare mare de revanzare

Rezervor mare de benzina (64 de litri)

 

CONTRA

Tren de rulare setat prea putin dinamic

Lipsa cutie CVT cu 8 rapoarte prestabilite intalnita la gama Eclipse Cross

Sistem de navigatie cu un pret relativ mare de achizitie

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente